18 Kasım 2009 Çarşamba

İsveç'te Üniversite Eğitimi




1)Isveç'te eğitim görmek isteyen arkadaşlar öncelikle Toefl/Ielts sınavlarından birinden yeterli puan almak zorundadır.

2)Eğer dil seviyeniz yeterli değilse hazırlık kursu veren okullara başvurmalısınız ve Isveç'te eğitim ücretsizdir.

3)Bütün başvurular Studera adlı websitesinden yapılmaktadır.Siteye girdiğinizde sağ üst taraftan dili ingilizce yaparsanız bütün işlemlerinizi rahatça yapabilirsiniz.

4)09-10 yılı başvuruları bitmiştir ve sonuçlar sitede açıklanmıştır.Yani bu sene Eylül ayında eğitim almak isteyen arkadaşlar başvuru yapamazlar.

5)Eğer ingilizce ve isveççe bilginiz yeterli değilse mutlaka hazırlık sınıfını seçiniz.Aksi taktirde başvurunuz onaylanmaz.Bu hataya düşen ve başvuruları onaylanmayan arkadaşlar mevcuttur.

6)Bildiğiniz üzere eğitim ücretsizdir ve Isveç'e gitmek isteyen arkadaşlar eğitimin ücretsiz olmasından faydalanıp gitmek istiyor.Fakat şunu bilmeliyiz ki eğitim ücretsiz olmasına rağmen yaşam maliyetleri çok fazladır.

7)Arkadaşlar tabiri caizse dananın kuyrugunun koptugu nokta burasıdır...Vize

Vize almak isteyen arkadaşlar bazı şartları yerine getirmelidir ve bana gelen mesajlar doğrultusunda en çok problem yaşanan konuyu açıklıyorum.

İsveç'te eğitim aldığınız her ay için bankada belirli bir miktarda paranız olması gerekmekdir.Bu ücret her ay için 7.300 SEK (Isveç Kronu)
Örneğin ; Bir sene hazırlık eğitimi alacaksınız.Eğitim süresi 10 aydır ve 7.300x10=73000 SEK.(Yaklaşık 15.000 TL)
Banka hesabınızı açmanız ve BLOKE hesap olarak 73.000 SEK yatırmanız gerekir.Bu para sizindir,hesabınızda durur fakat sadece isveç sınırları içinde çekebilirsiniz ve aylık 7300 SEK çekebilirsiniz (Yaklaşık 1.500 TL)

Bu durum üniversite eğitimi almak isteyen arkadaşlar için geçerlidir.Peki nedir bu 7300 SEK onu açıklayalım.
Öncelikle bu ücret okula veya başka bir kuruma verilmez.Sizindir ve hesabınızda kalır.
Eğitim,konaklama,cep harçlığı,kitaplar vb ücretleri kapsar.Toplam bir aylık masrafınız yaklaşık 1500 TL (7300 SEK ) olarak hesaplanmıştır ve gitmek isteyen her arkadaş bu hesabı açmalıdır.Vize alımında önemli bir husustur ve dikkate alınmalıdır.

Gelelim bu Studera adlı ne işe yarar,kime bağlıdır nedir ne değildir

Arkadaşlar Studera adlı yasal ve devletin bir sitesidir.Başvurular buradan yapılır ve sonuçlar buradan açıklanır.Lisans ve yüksek lisans başvuruları da buradan yapılır.İsteyen arkadaşlar birden çok üniversiteye başvurabilir.Bu tamamen size kalmıştır.Siteye girdiğimiz zaman öncelikle üye olmalıyız.Üyelik tamamlandıktan sonra ''Course Search'' bölümünden istediğiniz bölümü bulabilirsiniz ve başvurunuzu yapabilirsiniz.Başvuru yaptıktan sonra sağ üst köşede ''To Application'' linki bulunur.Buraya tıklamanız ve başvurunuzu adım adım onaylamanız gerekmektir.Bunu yapmayan arkadaşlar başvuramamıştır.

Gelelim Konaklamaya ;

Arkadaşlar Konaklama size dediğim aylık 7300 isveç kronu'nun içine dahil edilmiştir.Yaklaşık 1500 lira ile geçinebilirsiniz.Öğrenciler için yurtlar bulunmaktadır ve standartları çok yüksektir.Rusya ve doğu blogu ülkelere giden arkadaşlarımızın şikayet ettiği türden değildir.Ayrıca Isveç'te oturma izni aldıktan sonra arkadaşlarınızla veya tek başınıza ev kiralayıp eve çıkabilirsiniz.

İsveç ve '' No tuition fees''
Evet arkadaşlar isveç'te eğitim ücretsizdir.Her sömestr 30€ ödersiniz ve bu sosyal aktivite ücretidir.Yani bir sene içinde okula 120 tl ödeyeceksiniz.

Ielts ve Toefl

Bu iki farklı sınavın amacı tektir.Uluslararası ingilizce seviyesi ölçmek..Bu iki sınavda kalma,geçme gibi durumlar söz konusu değildir.Sınavı geçtim veya kaldım diyemeyiz.Belirli bir puan alırsınız ve istediğiniz okul puanı kabul ederse başvuru yaparsınız hazırlık sınıfı okumazsınız.
Örneğin ; İelts sınavına girdiniz ve 6.5 puan aldınız.Bu puan yeterlidir.Örneğin X üniversitesi minimum 5.0 ielts skoru istiyor ve sizin puanınız 6.5.Hazırlık sınıfı okumanıza gerek kalmadan birinci sınıfa başlarsınız.

20 yorum:

  1. siteye üye olamıyorum.
    nasıl ve nerden üye olabilirim

    YanıtlaSil
  2. merhabalar ben isveçe gitmek istiyorum.orada okumak istiyorum.bunu nasıl yapabilirim.neler yapmam gerekiyor.yardımlarınızı bekliyorum.
    şuan aksaray üniversitesinde yüksek lisans yapmaktayım.

    YanıtlaSil
  3. yıldız, uyelık yok kardesım.

    doktora ıcın gıtmek ıstıyorsun sanırım. oncelıkle unıversıteyı secmen lazım ,daha sonra ıse bolumune gore hocalarla ıletısıme gecmelısın. unıversıtenın sıtesınde bu bılgıler vardır.

    YanıtlaSil
  4. studera'ya üye olmak gerektiği yazıyordu ve başvuruların öyle yapılacağını.
    doktora olması şart değil yeniden yüksek lisans yapabilirim.yada orda devam edebilirim yüksek lisansa bunların hiçbiri olmazsa başka yollar varsa onlarıda deneyebilirim.sahte evlilik,vs...
    ne yapcağımı bilmiyorum.

    YanıtlaSil
  5. evet studera'Dan halledeceksin işlemlerini. İtalya'Dan vazgeçtin sanırım.

    Sahte evlilik olacağını zannetmiyorum isveç'te ve diğer Avrupa ülkelerinin birçoğunda.

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar¨
    Biz Isvecde universiteye gitmek isteyen arkadaslara danismanlik hizmeti sunuyoruz. Daha fazla bilgi icin bize ulasin.

    Saygilarimla
    Sengul Sevimli
    sengulsevimli@live.dk

    YanıtlaSil
  7. Bu sitede de İsveç'te eğitim konusunda baya bir bilgi var, ilgileniyorsanız bakmanızı tavisye ederim. http://isvecegitim.com/

    YanıtlaSil
  8. İsveçte eğitim paralı oluyormuş doğru mudur?

    YanıtlaSil
  9. merhabalar ben isveçte üniversite okumak ve oraya yerlesmek istıyorum fakat ingilizcem hiç yok neler yapacagıma dair yardımcı olursanız sevinirim...

    YanıtlaSil
  10. isveçte kolay mı sanıyorsunuz üniversite bitirmeyi..anadilin gibi ingilizcen ve keskin bir zekan olacak..adam tıp fakültesini, aöf işletme sanıyor galiba..türkçe bile bitiremezsin o tıp fakültesini..siz ingilizceden bahsediyosunuz

    YanıtlaSil
  11. merhaba ben isveç vatandaşıyım ama türkiyede yaşıyorum ve lise3 öğrencisiyim ,üniv. isveçte okumak için ne gerekiyor şartları nelerdir bilgilendirirseniz sevinirim

    YanıtlaSil
  12. merhaba ben bu yıl mezun oldum.balıkesir üniversitesi 4 yıllık turizm kazandım ama gitmek istemiyorum.isveç i düşünüyorum yaklaşık 2 yıldır.çifte vatandaşım vize almama gerek yok ama okula nezaman basvurabılrm nasıl başvurabilirim hiç bilmiyorum :) sanırım bu yıl için kayıtlar geçti 2012 için en geç ne zamana kadar kayıt yaptırabilirim.rica etsem bana yardım edebilirmisiniz.isveçte dil bölümü fln okumak istiyorum .neler gerikiyor ?

    YanıtlaSil
  13. merheba
    benim merak ettiğim yatırmamaız gereken 7300 sek bunu nasıl ve nereye yatırıyoruz ve 10 aylık ücreti birden mi yok sa kısım kısım mı yatıracağız

    YanıtlaSil
  14. çift vatandaşım türkiye ve isveç üniversiteyi isveçte hangi koşullarda okuyabilirim

    YanıtlaSil
  15. son durum nedir bir güncelleme yapılsa hiç fena olmaz

    YanıtlaSil
  16. Orada Üniversite okumak istiyorum acaba burs filan veriyorlar mı? Yani bursluluk sınavları filan var mı ? Varsa ne zaman?

    YanıtlaSil
  17. Orada Üniversite okumak istiyorum acaba burs filan veriyorlar mı? Yani bursluluk sınavları filan var mı ? Varsa ne zaman?

    YanıtlaSil
  18. öncelikle bi çok sitede isveçte eğitimin ab üyesi olmayan ülkelerden gelen öğrencilere yıllık 15.000 olduğu yazıyo sizde bedava eğitim diyosunuz kafam karışıyo nedir bu döngü bedavamı paralımı kesin bilgi verin kaynağını göstererek

    YanıtlaSil
  19. yazı 2010 yılında yazılmış. o zamanlar bedavaydı.

    YanıtlaSil